FMA logo

Szenteltvízi kaland

Kategória: Maklár | Oratórium
2024. jan. 14.
Vízkereszt napján a maklári animátorok közösségével volt szerencsénk elmenni egy szuper zarándoklatra Szentkútra. Az utunkat egy közös vízszentelő misével kezdtük meg Nagytáján, ahol Tamás atya megszentelte a z „új” vizet. A misét követően egy gyors tízórai után be is pattantunk a kocsiba és neki láttunk utunknak a zarándokhelyre. Másfél órával később meg is érkeztünk úticélunkhoz, Szentkútra, ahol az autóból kiszállva szemerkélő eső fogadott minket. Bennünket viszont ez sem tántoríthatott meg, így Ági nővér vezetésével el is indultun k felfedezni ezt a csodás helyet. Először megnéztük a mozaik képeket Jézusról és Máriáról, majd Ági nővér bevitt minket egy rövid ösvényen a Szűz Mária forráshoz és ahhoz a helyhez, ahol egy pásztornak megjelent a Szűzanya. A forrás vízének meg ízlelése után tovább folytattuk sétánkat, az ösvényen, mivel meg szerettük volna nézni az ottani barlangokat is. Hosszas barangolás után, éreztük, hogy valami nem stimmel, ezért úgy döntöttünk, hogy igénybe vesszük a jó öreg Google Maps használatát. Miután láttuk, hogy mindjárt Salgótarjánban kötünk ki , visszafordultunk és hegyen bokron át, nyíl egyenesen túráztunk vissza Szentkútra. Sok hegy és völgy után visszaérkeztünk a kegyhely látótávolságába és csodával határos módon, pont a barlangok felé kötöttünk ki. A táj és a barlangok megcsodálása után visszatértünk Szentkút szívébe, a templomba, ahol imádkoztunk az oratóriumunkért. A templomból kifelé jövet megmerítettük kulacsainkat a szenteltvízben, majd indultunk is haza, mivel kicsit el voltunk csúszva az idővel.
Véleményem szerint, egy szuper zarándoklatot tudhat tunk magunk mögött, amely remek hangulatban, kalandban és sárban sem szenvedett hiányt. Igaz, nem tudott mindenki részt venni, de reméljük legközelebb már mindenki fog tudni jönni.

Érdekelhet még…

Évközi oratóriumok Egerben

A Don Bosco Nővérek egri közössége köré szerveződő Egri Szalézi Oratórium a tanév minden szombatján várja a helyi...

Nyári Oratórium Makláron

Hagyományteremtő szándékkal, idén először megrendezésre került a Nyári Oratórium (gyerektábor) Makláron, melynek...